Blogi on muuttanut!

Tervetuloa tutustumaan uusiin kotisivuihini ja uuteen blogiini, joka on Hullujen teekutsujen luonnollinen jatkumo. Uudessa blogissani kirjoitan pääasiassa itsetuntemukseen, elämäntaitoon, arkipäivän henkisyyteen, tietoiseen läsnäoloon, itsensä rakastamiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyvistä asioista. Blogin avajaisten kunniaksi arvon myös lähiaikoina lukijoiden kesken ihania luonnonkosmetiikkatuotteita. Toivottavasti nähdään siellä!



18.6.2014

Maaginen ajantaju ja sisäiset syklit



Värjäsin sunnuntaina hiukset ensimmäistä kertaa vuoteen. Olin aikonut jo pitkään kasvattaa oman luonnollisen vivahteikkaan keskiruskean a.k.a. maantienharmaan värini takaisin, mutta aiempien kasvivärikokeilujeni tuloksena tulleet mustat läikät latvustossa hieman häiritsivät kasvatusprosessista nauttimista. Sorruin siis tasaisemman sävyn toivossa vetämään Logonan voidemaisen kasvivärin kupoliini. Toimenpide oli täysin harkitsematon ja spontaani, värinkin olin ostanut jo kuukausia sitten, tytärtäni varten. Värjäys tapahtui siis äkillisen impulssin tuloksena, ja ette arvaa miten ihmeissäni olin selatessani vanhoja kuvia ja huomatessani, että suoritin edellisen hiustenvärjäyksen TÄSMÄLLEEN samana päivänä vuosi sitten.

Toki meillä kaikilla on sisällämme jonkinmoinen ajantaju, biologinen kello ja kalenteri ja mitä näitä nyt on, mutta omalla kohdallani olen huomannut pelottavan usein toistavani jonkin saman asian juurikin samana päivänä - jopa useamman vuoden aikana - alitajuisesti samaan aikaan. Esimerkiksi aktivoiduin sattumalta tekemään isoja blogimuutoksia ja nettisivupäätöksia samana päivänä kuin olin kaksi vuotta sitten rekisteröinyt blogin osoitteen. Törmään tähän ilmiöön jatkuvasti. Oletteko huomanneet itse tällaista samaa ilmiötä elämässänne? Onko ihminen ohjelmoitu aktivoitumaan johonkin tiettyyn asiaan ja samaan teemaan aina samoihin aikoihin, vuodesta piittaamatta? Olemmeko robotteja vai ihmisiä? Vai olenko se vain minä? Kierrämmekö kehää siinä missä tämä planeettammekin, jonka pinnalla matkustamme auringon ympäri. Täsmällisesti ja vääjäämättömästi. Aina samaan aikaan samassa paikassa. Hui.

2 kommenttia:

  1. Minä en ole huomannut noin täsmällistä ohjelmointia itsessäni. Ehkä mun biologinen kelloni on jossain epäajassa? Sen sijaan katson kelloa AINA, kun se näyttää esim. 11.11, 12.12 jne. Ja huomaan autojen rekisterilaatoista hassuja kirjain- tai numerosarjoja. Ja sitten mulla on ärsyttävä tapa laskea portaita, kun kävelen niitä (siihen menee ajan mittaan hermot, ja sitten on pakko alkaa numeroiden tapaan höpöttää mielessään jotain "mössöä" tyyliin "sipuli, peruna, maksalaatikko" :D - olen outo...).

    Parantumista simmulle ja hyvää juhannusta! :)

    VastaaPoista
  2. Riemastuttavia tapoja! Mulla on ollut jotain noita myös, jääneet vaan osa pois näin "vanhemmalla iällä". :D Kiitos toivotuksista ja oikein ihanaa juhannusta myös sinulle!

    VastaaPoista

♥ Say hello or leave a comment, please! ♥ Ilahdun moikkauksista ja kommenteista! ♥