Blogi on muuttanut!

Tervetuloa tutustumaan uusiin kotisivuihini ja uuteen blogiini, joka on Hullujen teekutsujen luonnollinen jatkumo. Uudessa blogissani kirjoitan pääasiassa itsetuntemukseen, elämäntaitoon, arkipäivän henkisyyteen, tietoiseen läsnäoloon, itsensä rakastamiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyvistä asioista. Blogin avajaisten kunniaksi arvon myös lähiaikoina lukijoiden kesken ihania luonnonkosmetiikkatuotteita. Toivottavasti nähdään siellä!



7.4.2011

Kirjoittamisesta, runoista ja todellisuudesta

Sade ropsuttelee ikkunaan lempeästi. Siinä on jotain äärettömän rauhoittavaa. Minulla on kummallinen olo. Jotenkin rauhaton ja lepattava, ja samanaikaisesti tyyni ja levollinen. Koko päivän olen kuunnellut ajatusten pulputusta päässäni, ja jostain syystä suurin osa niistä on tuntunut kirjoittamisen arvoiselta. Ennen kuin edes tajusin mitä olin tekemässä, olin jo kirjoittanut muutamia runoja.

En ole kirjoittanut runoja vuosikausiin. Olen aina yrittänyt välttää sitä. Ja niin se on muunkin kirjoittamisen kanssa. Kirjoitan vain kun minun on pakko. Omituinen rakkaussuhde meillä.

Julkaisin vuosia sitten runokirjan. Se on loppuunmyyty, tosin painoskin oli pieni. Minua haastateltiin aikoinaan radioon tuon pienen kokoelman vuoksi. En muista olenko joskus kirjoittanut siitä täällä, mutta minulta kysyttiin hassuja kysymyksiä. Esimerkiksi että oliko vaikea järjestää aikaa kirjoittamiselle pienten lasten hoidon ohessa. En tajunnut kysymystä. Tai periaatteen tasolla kyllä, mutta käytännössä...

Tämä on se maailma jossa elän. Sanojeni, unieni, symbolieni ja mielikuvitukseni usvainen Avalon. Ei se koskaan ole ollut niin, että "joudun ottamaan aikaa" kirjoittamiselle arjen keskellä. Se on juuri päinvastoin. Joudun hetkittäin, arjen vaatimusten vuoksi, palauttamaan itseni maan pinnalle; maksamaan laskuja, laskemaan sekunteja siihen että puuro on kiehunut (pohjaan) tai huolehtimaan että jääkaapissa on ruokaa. Ja sitten. Voin taas huokaista ja palata omaan todellisuuteeni kevyenä ja tyytyväisenä.

Kuva täältä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

♥ Say hello or leave a comment, please! ♥ Ilahdun moikkauksista ja kommenteista! ♥